Bilriggning i 3DS Max

Idag tänkte jag försöka mig på att rigga en bil i 3DS Max.

Till att börja med har jag tagit bubblan jag modellerade i Blender, reducerade antalet vertexar så den blev mer lågupplöst men ändå behöll formerna.

Jag la ihop chassit till ett objekt och sedan varje hjul till var sitt objekt. Sen sparade jag ut den som fbx som jag sedan har importerat till en tom 3DS Max-fil. Resultatet blev helt ok.

Nu sätter jag lite enkla Scandline-material bara för att den ska se rätt ut och sedan ska jag börja rigga.

screenshot1.jpg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s