Observationsdäcket

Jag har jobbat vidare med observationsdäcket. Jag modellerade stolar som jag texturerade i Substance Painter. Sen har jag modellerat lågupplösta stenar/asteroider vars rotation jag har animerat i C#. Hastigheten stenarna roterar med är slumpmässig mellan två värden.

Några av stenarna har jag tagit från The Rock Essentials-paketet jag köpte på Blender Guru för ganska länge sedan. Fast jag gjorde dem lite mer lågupplösta.

Det finns 10 olika stenar som jag gjort till prefabs. Asteroidbältet genereras delvis automatiskt från de prefabs jag gjorde, med lite kodande i C#. Eftersom stenarna  genereras utanför synfältet så tar det en liten stund innan de syns i fönstret, så de första stenarna har jag placerat ut manuellt.

Det sista jag gjort i scenen är att lägga på ambience-ljud. Två ljud som utgör rumsutrymmet och när man kommer närmare fönstren så tillkommer ett tredje ljud. Så man ska få intrycket att det ljudet kommer från rymden utanför.

Här är en capture jag gjorde, för er som inte vill eller kan testa WebGL-applikationen.

Vill du testa applikationen så är det samma instruktioner som tidigare och som vanligt funkar den inte i Internet Explorer. Klicka här för att testa.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s