Meditationsapp första VR-testet

Jag har gjort klart scenen, gjort om den till VR och testkört den. Vattnet är Unitys standardvatten och jag funderar på att göra ett eget, enklare vatten. Jag testade ju Driftwood för ett tag sedan och där hade de gjort vattnet som så att de tagit en skumtextur som de animerat i en vågrörelse in emot land och när texturen kommer närmare land så fadar den ut och försvinner. Jag ska testa och se om jag kan få till något liknande med en egen skumtextur. Jag tror det blir mindre krävande prestandamässigt att köra appen då.

Bungalowen ritade jag upp i Revit, sedan exporterade jag hela 3d-modellen, importerade den i Blender för att UV-unwrappa. Den exporterade jag sedan till fbx och importerad i Unity där jag satte texturerna.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s